Pantun puasa

 Ayam hutan ditangkap lari Nak dipanah takut mati Hajatnya besar kata dicari Disusun indah agar dimengerti Cantiknya batik si ular sawa Membelit badan membawa padah Bersihkan hati sucikan jiwa Biar tenang nak beribadah Buluh ditebang dijadikan galah Jangan pula diambil serumpun Jika ada Ku tersilap dan salah Ku mohon belas harap diampun Ikan di sungai hendak dituba Habis mati timbul semua Ramadhan kutunggu akhirnya tiba Selamat berpuasa kepada semua Nota:  Sekiranya anda mengalami  sakit pinggang  disebabkan  slip disk ,  Evercare Physiotherapy  adalah tempat terbaik untuk mendapatkan rawatan.

Pesanan Tabib Cina

Saya jumpa seorang pakar perubatan tradisi Cina dan selepas memberitahu pekerjaan saya, dia bagi kata2 nasihat...

"Lu mesti kuat exercise hali2 kayuh basikal, kawan tak ikut pun lu kayuh basikal solang2, lu ingat ha... Jangan minum teh di gerai2 apa lagi kopitiam atau haipeng. Minum banyak air suam.

Jangan bawa kereta pigi kelaja, bagus naik pengangkutan awam , naik basikal atau jalan kaki. Jangan makan di luar. Kurangkan makan di kedai Arab, kedai Mamak atau kedai busat-busat. Jangan makan kambing, daging dan makanan laut. Banyk mkn sayuran. Sekali2 diet lah. Kalau lu diet hari2 lagi bagut..."

Saya tertunduk... sambil bertanya balik tabib itu.."Bolekah saya tahu apa sebenarnya masalah saya?

Tabib menggeleng-geleng kepala sambil menjawab..

"Gaji lu kicik, maa...".

Comments

Popular posts from this blog

Telur Suami.

Tafsir Mimpi Seorang Isteri.

kisah Isteri yg suka spot check suami..